Isla & Liam, Smoking och Ris á la Malta.

I dag skulle vi åka till Björklunda, jag på Kettlebell och Gun-Britt Actic. Men Elina ringde och ville ha passning för Liam medan hon och Mathias var med Isla på Familjens hus. Då blev det annan ordning på skeendet. Vi åkte in till Svarvargatan och höll Liam sällskap medan de övriga åkte iväg. Det gick bra, han är nöjd med oss. När klockan passerade elva, lämnade jag Gun-Britt ensam med killen och åkte iväg till mitt Kettlebellpass med Malin. Efter dusch och bastu åkte jag till banken, därefter hem med gympakläderna och så tog jag med biltvättkortet. Jag skulle boka tid hos Europcar och tänk om de säger "Du kan komma nu" fast det gjore dom inte. Jag fick tid måndag 16. kl 1000. Sedan åkte jag till Leopardens P-hus, tog smokingen och knallade upp till Cinderella med den. Men där var mörkt och stängt. Öppettider tisdag - fredag fr kl 1300. Tjaha, bara att vända om och hänga tillbaka grannlåten i bilen. 
Jag åkte till Svarvargatan och hämtade Gun-Britt. Vi handlade på CoopForum innan vi åkte hem och då var det dags att börja komponera något till middag. Det är måndag och då kommer Folke och äter med oss. Det fanns kvar av potatisgratängen från lördagen och den kom väl till pass tillsammans med ugnsfaluresterna - kompletterade med några ytterligare korvstrimlor och kokt broccoli. En klick av julaftonens risgröt i vispgrädde, blev tillsammans med hallon/rödvinbärssylt "Ris á la Malta" till dessert. Efter maten, slumrade vi som vanligt framför TV:n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0