Motionsdans på GOTIS i Öjebyn







Upplagd av kl. 22:45 0 kommentarer
lördagen den 17:e mars 2012

Ensam stövel.

Vi tog en promenad i solen "runt kvarteret", där träffade vi en som blivit över...
Det här var vid 10-tiden. Vi löste melodikrysset och det gick bra ända till sista frågan L11= 2:a halvan av det dubbla förnamnet. SoundHound hjälpte oss fram till att Lee Ann Womack sjöng "Fools Believe And Liars Lie", det blev alltså Ann. Vi ringde till Arnold och pratade en stund. Daniel skulle komma och få någon hjälp av Morfar med matematik. Ulf ringde också. De var hos Farmor som numera bor på äldreboende Drottningvägen i Flen. Hon tycks finna sig tillrätta med det boendet. "Det nya äldreboendet, som byggs vid Drottninggatan 32 i Flens tätort får totalt 35 nya bostäder varav fyra bostäder för parboende och resterande bostäder för ensamboende.
Varje ny bostad är enrumslägehet av varierande storlek med pentry och egen toalett. Äldreboendet får också eget kök för tillagning av mat till de boende samt gemensamhetsutrymmen som samlingslokal och matsal. När det nya äldreboendet i Flen står klart kan ombyggnation av äldreboendet Heden i Malmköping påbörjas. Hedens nuvarande utformning är inte anpassat efter de behov som finns".
Efter middagsmålet gjorde vi oss klara att åka och hälsa på Ture. Jag tog med datorn för att kunna visa bilder för honom. Gun-Britt tog med två mackor, gjorda av Dans limpa med prickigkorv på. På hemväg åkte vi via Svensbyn, där vi tankade och sedan besökte Conny och Monica. När vi slutlligen kom hem, hade den ensamma stöveln försvunnit.
Upplagd av kl. 09:59 0 kommentarer
fredagen den 16:e mars 2012

Promenad

Soligt och milt men blåsigt. Vi promenerade till banken t.o.r.
Upplagd av kl. 21:37 0 kommentarer
torsdagen den 15:e mars 2012

Studieombud.

0815 kom Lars-Erik och Margit Karlsson och hämtade mig. I Norrfjärden hämtade vi upp Gunnel Jonsson. Vi var på väg till Luleå, IOGT-NTO-huset på köpmantoorget. Vi skulle delta i en kursdag, anordnad av SPF-distriktet. Så småningom fick jar rätt på att jag skulle vara hos SV Norrbotten på Nygatan 11. Jag promenerade dit tillsammans med ett par andra SPF:are, som skulle vara på den adressen. Jag var där för att jag låtit mig väljas till Studieombud. Vi fick information om det nyomorganiserade SV Norrbotten, där Karin Nordström är avdelningschef. Lunchen åt vi i Kulturens hus. Vi var 96 pensionaärer som skulle utspisas. Det var en ordinär lunchbuffé och den var god. Efter lunchen gjorde vi i gruppen studieombud studiebesök hos Norrbottensteatern. Sedan var det dags att åka hem. Jag kom hem i så god tid att jag kunde åka till Gymstick med Carro. Gun-Britt åkte sedan vidare till apoteket. När jag kom hem var hon inte hemma, men hade lämnat ett meddelande att hon var i Svensbyn. Hon fick i morse ett SMS från Mathias, som erbjöd henne att vara barnvakt en stund på förmiddagen. Det var hon nog glad åt.
Upplagd av kl. 21:32 0 kommentarer
onsdagen den 14:e mars 2012

Snö.

Började med att åka ut till Föreningsservice i Storfors och fick hjälp där att komma in i SV Norrbottens lokaler och hämta videoprojektorn jag fått låna till dagens årsmöte med Fyrklangen. Kl 1100 hade vi sångövning och därefter årsmötet, som vi började med att titta på filmen som Gunnar Larsson tagit i september 2011 när kören framträdde på medlemsmötet på PiteHavsbad. Efter filmvisningen åkte vi tillbaka med projektorn. På hemväg handlade vi hos ICA-Bergsviken. Jag gjorde, vad jag tror en sista nedrivning av snö från altantaket. Det har varit rekordmycket som skulle tas ned den vägen, vilket framgår av bilderna.
Vid 18-tiden besökte vi Bo, Anneli, Adam och Svea.
Upplagd av kl. 22:41 0 kommentarer
tisdagen den 13:e mars 2012

125m vertikalt.

Jag somnade om och vaknade igen kl 0859. Då hade Gun-Britt frukosten på bordet. Men det fanns en hake, hon hade plockat fram det som behövs för att tona håret. Så efter frukost satte vi igång. Det skall klämmas, blandas och skakas och så är det bara att ta på plashandskar. Ja, pannlampan är ett bra hjälpmedel även fast solen sken som dan gjort nu några dagar. Eftersom jag tydlligen har det handlag som behövs, gick det hela utan problem och jag vill nog påstå att resultatet blev strålande. Efter det åt vi en lätt lunch och sedan åkte vi till Björklunda. Gun-Britt hade vattengympa kl 1400 och jag gjorde ett pass på Actic. Det kändes, jag orkade nätt och jämnt uppvärmningen på bandet. Tio minuter i 6km/h och 12,5% lutning klarade jag utan att hålla i styret. Då hade jag gjort 125m i vertikalt och pulsen 155. Puh.
De övningar som Helen har ordinerat i gymet, kändes, men kändes bra. Efter bastun promenerade jag hem och då, 1610 stod åter maten på bordet. Man är priviligerad.
Upplagd av kl. 19:05 0 kommentarer
måndagen den 12:e mars 2012

Lokaltrafiken.

Jag promenerade till mitt Kettlebellpass med Malin. Gun-Britt hade åkt till Svarvargatan 26. Hon skulle passa Isla och Liam medan Elina var på information, som hölls av någon från Smurfit Kappa. Det hade funkat bra med barnen, inga tårar bara harmoni. När jag kom hem från gymet, gjorde jag lunch av det jag hittade i kylen. Därefter gick jag upp på förråds/garagetaket och skottade av det, även Leif och Elisabets sida. Då det var klart, hade G-B kommit hem, men jag nobbade hennes erbjudande om att ta bilen. Jag hade bestämt att jag skulle åka buss till Folke, som bjöd på middag idag. Mitt busskort funkade, det fanns precis två resor kvar, så om jag skall åka buss mera, får jag lov att fylla på "Reskassan".
Upplagd av kl. 22:50 0 kommentarer
Äldre inlägg Startsida
Prenumerera på: Inlägg (Atom)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0