Dränering.

Väckning 0600. Jag hade inte märkt att Gun-Britt redan rullat upp rullgardinen och persiennerna. Solen sken in i sovrummet. Det var även hon som kokade frukostgröten och ställde fram tilllbehören. Jag gjorde mig iordning att åka till Högladsnäs. Mathias var redan på plats. Grävarn och hjullastaren var också igång. Vi började gemensamt att gräva lutningen för dräneringsröret. Mathias hade fullt upp med att dirigera grävaren, så jag fick ta dräneringen själv. Det gick ju bra,för det är bra grävland, inga stenar, men det är packat med "Padda", så lite får man ta i. Mathias skulle träffa sin bankman kl 1000, grävarn och hjullastarn hade fått instruktioner och jag också. Jag grävde fram till lunch, plockade med mig lasern och åkte hem. Här var Monica och Liam, vi åt lunch tillsammans. Det fanns sill, potatis och ägg som huvudrätt och sedan kunda man välja eller kombinera risgrynsgröt och hallon/banankräm till dessert. Sedan hade jag tänkt få räta på ryggen en stund (det kändes så), men då ringde Mathias och meddelade att han ätit lunch och var på gång. Jag hade ju lasern i bilen, så då var det bara att krypa i selen igen. Vi jobbade tills Monica ringde och meddelade att maten stod på bordet. Jag blev bjuden på middag, för jag skulle ju ändå dit och hämta en kasse med matvaror som på grund av glömska, eller vad det kan vara, oförhappandes åkt med till Svensbyn. I Sunderbyn har det inte hänt så mycket. Det allmänna tårflödet har bedarrat, men fortfarande råder ovisshet och därmed oro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0