20,31 km.

Monica ringde och ville låna köttkvarnen med passertillsats, men Gun-Britt föreslog att hon skulle komma hit med äpplen, så skulle vi hjälpas åt att göra mos och klyftor av dem. Det gick fort och smidigt. Till de som skulle klyftas använde vi IKEA:s äppelklyftare. Vi lade c:a 200 g i plastpåsar, som efterhand placerades i frysen. Kärnhusen från dessa och återstoden av äpplena lade vi i långpanna och satte i ugnen på 200grader i 30 min. Det körde vi ned i köttkvarnen med passertillsats. Det mos som kom ur detta, fick en lätt tillsats av socker och ett uppkok. Sedan var äppelmoset klart att portionera och frysa. Jag skulle cykla och besöka Ture, men det blev så att jag satte cykeln på kroken och så åkte vi till Fagerudden, Där Gun-Britt lastade ner en del av sitt bohag i en korg. Hon åkte hem med det och jag fortsatte per cykel till Ture. Jag åkte därifrån 1801 och var hemma 1833. Det var skönt cykelväder och på det sättet fick jag 20,31 km. Det är 12,02 km från Ture och hit hem. Från Fagerudden till Lillpitevägen 3 är det alltså 8.29 km.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0