Challenger.

Väckning kl fem, men nog var klockan över sex innan jag kom iväg till Svensbyn. Jag hade ambitionen att vara före Mathias i ladan och det var jag. Conny var på väg till jobbet och tyckte att jag skulle gå in till Monica, men hon skulle ju iväg också. Jag körde ut Lundberg som stod i ladan. Batterifrånskiljaren fick jag söka, men det fanns en stor skylt vid den, bara man söker i rätt ända... Mathias kom i den vevan och vi började bygga. Vi hann ett block färdigt och stommen till nästa, innan det var dags att avbryta. Jag åkte hem, men handlade i Bergsviken, bl.a. en lax med skräde. Lunchen bestod av stekt lök med ett ägg och några korvskivor i stekpannan, som jag åt direkt ur. Vi hjälptes åt att ta hand om laxen. Gun-Britt kokade skrädet, med huvud och vi gravade mittbitarna av båda filéerna. Det blev potatismos av de potatisar, jag blesserat med högtryckstvätten innan jag kom på tekniken. Plötsligt blev det bråttom. Vi skulle vara i Björklundahallen före 1815. Det har blivit höstschema och det gäller att komma tillrätta med tiderna. G-B gick på Actic och jag på IndoorWalking med Jenny, som har en tre-fyra månaders baby i sin mage. Efter det passet, var det dags att prova "Challenger", även det lett av Jenny. För mig var det en riktig utmaning. Elina hade ringt till G-B och fått hjälp med barnpassning. Hon ville vara på "Prova på-träning" på Kettlebell. Isla sov, men Liam var vaken och tycktes ha fått Bingo, då han fick "Mimmi" för sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0