En hel vecka.

Nu är jag tillbaka. Det har varit en hel del, som krävt mitt engagemang en tid. Torsdag den 13 sågade och kokade vi älgben. På e.m. var vi på gym, Gun-Britt på Actic och jag IndoorWalking och Challenge. Älgbensgrytorna var på för det mesta. Fredag var jag med Mathias och tog emot takstolarna, som kom med lastbil (utan kran) från Kalix. Det blev lite äventyrligt innan de var nere från bilen. Vi tog ner dem med baklastaren. Conny kom och körde. Det mindre paketet gick ganska bra, men när det större skulle ner, var det lite knöligare. Baklastaren nådde inte så högt, som var önskvärt, men vi lyckades fästa stropparn i balken som användes som förlängning till gafflarna. Paketet kom från flaket, men på väg ned mot gatan, vek sig I-balken. Men den vek sig så långsamt att fallet mot gatan dämpades. Sedan tog Conny paketet med gafflarna och då kom allt på plats. Senare på eftermiddagen var vi bjudna hem till Bore & Beda tillsammans med Mimmi &Valter, Tore & Clary och Bruno & Elisabet. Vi skulle fira Tores 75-årsdag. Vid 18-tiden gick vi i samlad tropp till The Golden Dragon där vi åt middag. Efter det bjöd Beda på kaffe med kakor och tårta.

Lördag kopplade vi husvagnen och åkte upp till Benbryteforsen. Monica och Conny var redan där. Det blev en skön helg med fiske och trivsam samvaro. Söndag kväll åkte vi hem och sedan har vi varit igång ganska bra. Äpplen och älgbuljong har hållit oss sysselasatta. Igår, onsdag var vi båda på Seniorgympa i Björklundahallen kl 0900. Efter det, kl1100, hade vi körövning i Margretelund.

Idag torsdag började jag med att vara på SPF-Rönnens styrelsesammanträde. Gun-Britt jobbade i köket. Äppelskörden är väl i stort sett avklarad, men hon hade kommit överens med Elina, att familjen Marklund skulle äta middag här. Det skulle även Bo, för han hämtade mig efter middagen och vi åkte till Svensbyn, där vi körde vedmaskinen och fick ett lass kapad och kluven ved. Den körde vi till Målargatan och hjälptes åt att lossa från släpet och trava i en häck, där den skall torka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0