Måndagsaktiviteter

Jag började efter frukost med att rignga Anneke på SV-Norrbotten och bestämma tid för henne att träffa kören på onsdag, när vi har vår "kick off". Vi åkte sedan in till stan och träffade Barbro vid COOP Arena. Vi handlade det som behövs till onsdagens surströmming. Efter väl förrättat värv, unnade vi oss ett besök på Ekbergs. En smarrig bakelse och kaffe/the hade vi gjort oss förtjänta av. Sedan vi stuvat undan det vi handlat, åkte vi till Fagerudden. Det nya handtaget kom på kylskåpsdörren, Gun-Britt plockade röda vinbär och jag tog upp en hel hink potatis, mest Bellona, men även Mandel och ett stånd Rocket. Jag plockade även en rejäl portion daggmask, som är avsedd för Tore Andersson. Vi åkte vidare till Ture och bjöd honom, dels lite hallon, men även röda vinbär. Vi hade även med oss kålpudding, men han hade nyligt ätit lunch, så den fick vänta i kylen. Sedan var det hemfärd, för det är måndag och jag hade bjudit Folke att äta middag med oss. Efter "Fråga doktoron", "Vem vet mest" och "Aktuellt", åkte vi till Svarvargatan 26 för att finnas där medan Elina åkte till sitt skift och Mathias kom från sitt. Nu är det "full dag". Det räckte ju ihop ganska bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0