Mat; mat och transport.

I dag har det varit ganska vilsamt. Jag har ringt till körmedlemmar och inviterat dem till "kick off" för höstterminen med Fyrklangen. Vi skall ordna Surströmming m.tbh. i Ekologen. Medlemmarna tycks vilja komma igång med sången. Nu i kväll har vi varit i Björklundahallen, Gun-Britt på Actic och jag först Kettlebell med Jenny och sedan IndoorWalking med Carro.
Natten mot lördag var det väckning 0245. Jag hade lovat att vara hos Bosses halvfyra, för att följa dem till Lulea Airport och sedan ta hem deras bil. Gun-Britt var också uppe före tre. Hon gjorde mackor åt mig, lade fram byxor och skjorta och vinkade av mig när jag åkte. När jag kom hem hade hon börjat förbereda matlagning av de grönsaker hon hade köpt/fått, när hon var med Elina till Hortlax för att köpa grönsaker.
Efter att ha sovit en och en halv timme, åkte jag till Svensbyn för att hjälpa till med tillverkning av husblock tillsammans med Mathias. När vi hade det sista blocket klart (för den här omgången), blev det ledigt ett par timmar. Sedan åkte Gun-Britt och jag tillbaka till Öhmans. Hon hade med sig både Kålpudding och Kåldolmar. Jag följde med Conny och Mathias till Höglandsnäsvägen 8, med de tre blocken som kunde fraktas på bilsläpet. Men innan det, var det matdags. Det bjöds både av Monicas och Gun-Britts kokkonst. Ingen behövde vara hungrig. Vi jobbade med lastning och lastsäkring på de två vagnar som skulle bilda traktortåg för transport av nio block också till Höglandsnäsvägen 8.


Det visade sig att vi blev tvungna att göra om lastningen. Den bakre vagnen (Velsa) kom så tätt inpå den främre, att det skulle inte gå att svänga med ekipaget. Då fick uppfinningsförmågorna blomstra ett tag och visst, vi lyckades flytta de block, som låg för långt fram såpass att färden kunde påbörjas.
Gun-Britt och jag åkte sist, för att varna trafikanter som kom ifatt oss. Resan gick bra och sedan var det lossning som återstod. Det tog en del tid och Gun-Britt fick "sitta av" den. Innan allt var klart och det hela täckt med pressenningar, var det mörkt. Vi var tillbaka i Svensbyn framemot tiotiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0