Melodikrysset direktsändes från ett regnigt Norrköping.

Lördag. Gun-Britt hade varit uppe ett tag, när jag lämnade bädden. Vi åt frukot och sedan ringde Elina, hon ville komma förbi med Liam, medan hon och Isla skulle på loppis. De kom, men det visade sig att Isla också ville stanna här. När kloockan blev tio, satte jag mig med melodikrysset. När det var klart vidtog telefonpratandet. Uffe och Nettan hade tränat och skulle streama krysset senare. När den sociala biten var klar, åkte vi in till kyrkogården och bytte rosen mot ljung. Satte även gravlykta på båda gravarna. Vi åkte för att hälsa på hos Bo, Anneli, Adam och Svea. När vi kom dit, var Anneli ensam hemma. Barnen var med sina respektive kompisar och Bo var hos Clas Ohlson AB. Vi satt och pratade en stund och så småningom var hela familjen samlad. Vi blev bjudna att dela en familjepizza och en vanlig med dem. Tack för det! Efter Pizzan spelade vi Diamantjakten en stund innan det var dags för hemresa. Mathias ringde och erbjöd sig att hjälpa till med sängflyttning, men efter samråd med Gun-Britt, blev det så att sängarna får vara som de är till efter det Uffe/Nettan och Björn/Maja varit här. Det finns visioner om någon ganska vidlyftig ommöblering här... Fredag. Det var Gun-Britts sovmorgon idag. Hon hade varit vaken mellan fyra och sex, men lyckats somna om och så var klockan förbi halvtio innan hon var på banan. Vi bjöd Ida och Patrik, ja Elsa också att komma och äta middag med oss. Gun-Britt var snart igång med maten. Det skulle bli Casslerskivor i tomatsås med klyftpotatis. Till kaffat blev det en smulpaj med äpplen och vaniljsås. På kvällen bjöd Conny på bastu. Nja, det var egentligen jag, som bjöd mig själv, när jag hörde att Patrik skulle basta efter att han kört in sin husvagn och hjälpt till att baxa en annan. Han hade också hjälpt till att byta hydrauloljefilter på Lundberg. Det blev naket i Öhmans garage och det var riktigt trivsamt. Gun-Britt stod för logistiken. .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0