Takfotsbrädans vinkel.

Väckning 0500, men snozade till kvart över. Då steg vi uppp båda två. Gun-Britt började koka ben och jag var ut, matade/vattnade fåglarna och tog in tidningen. Vi gjorde frukost och jag åkte iväg till Höglandsnäs, där jag var 0700. Även Mathias var där. Vi han göra en takstol klar med isolering vid ena nederkanten. Det visade sig att tillverkaren gjort en liten miss med måttsättningen, så vi kommer att få modifiera samtliga, men det bör vara en överkomlig åtgärd. Det var dagens program. Mathias skulle börja sitt skift på jobbet kl 1200 och det fanns två kartonger med hängrännefästen som behövde knäckas till rätt vinkel på den del som skall sitta mot takfotsbrädan. Jag åkte till Piteå Plåtslageri, där jag fick använda en pneumatisk bockmaskin och snart var det gjort. När jag kom hem efter det, hade Gun-Britt lunchen klar. Hon hade även benkokning på gång. Monica kom från jobbet och ville byta om här, för hon skulle med sina jobbkompisar ha en träff på Norrstrandslogen. Vi skjutsade henne dit och sedan åkte vi till familjen Marklund på Svarvargatan. Vi han vara med dem en stund innan barnen skulle nattas. När vi åkte hem handlade vi på ICA-Öjebyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0