Trist för Liam

Regnig dag. När jag bytte vatten i fågelbadet, fanns det 5 mm i regnmätar´n, men frampå dagen kom det en rejäl skur, som ökade på mängden med ytterligare 30 mm. En riktig rotblöta med andra ord. Jag satt med datorn och telefonen. Talade med Bessi Öhman om matlagningskurs och med Barbro Jonzon om körens ekonomi, d.v.s. om vi får något bidrag av moderföreningen till körledararvodet. Gun-Britt har jobbat - sin vana trogen - i köket. Hon har bakat Pizza, Pain Rice och hamburgerbröd. Sedan gjorde hon Älgköttfärssoppa. Vi tog med oss soppa, bröd och ett par pizzabitar till Elina och Mathias. Jag var hos Fritid och Vildmarksliv och köpte två pannlampor. Men de tog 745:- för dem fast det i webannonsen står att de kostar 695:-. Mathias åker förbi och ber dem förklara, antagligen i morgon. Liam tyckte det var trist att jag tog "Mimmi" med mig och åkte hem:-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0