Tårtor, potatis och Elsa.

               Väckning 05:30, Snozade 10 min. Tog in tidningen, gjorde frukostgröt och Gun-Britt gjorde iordning fikabröd till kaffet och mackor. Hon hade tid hos Tandteamet idag igen. Hon skulle dessutom tanka bilen. Det är något hon inte behövt befatta sig med sedan jag kom in i hennes tillvaro. En hel del pip och gny hade det vari från kortläsaren, men hon lyckades ändå att tanka.
 Det tog tid att komma iväg, jag cyklade och strax före halvåtta var jag i bygget. Conny var också där. Vi började montera takpanel, men det är en hel del mätande innan den första brädan har kommit till sin plats. Gun-Britt kom med lunchen, makaroner och köttbullar. Vi skulle uppvakta Valter som fyller 90 idag, så jag lämnade arbetsplatsen 14:04 för att åka hem, duscha och pudra näsan.
 
Vi var 12 pensionärer som samlades på Hamptjärnsvägen, för att i samlad tropp komma till Valter och Mimmis hus för att gratulera. Vi fick plats vid bordet, alla tolv, men värden och värdinnan fick sitta lite i skymundan. Det bjöds på två olika smörgåstårtor och två olika vanliga tårtor. Valter fick bl.a. en ny knapptelefon för fasta nätet och han vill ha hjälp med att komma igång med den. Jag lovade att återkomma vid ett lugnare tillfälle. 
Vi åkte till Norbergs hus och sorterade potatis, samt lade upp utsäde för förgroning. Vi var till Monica och Conny och fick utsädespotatis till att komplettera Arnolds sortiment.
Elsa var där, så då fick vi träffa henne. Jag tror jag ligger ganska bra till där, efter Morfar förståss.

















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0