Sjöbris.

Varm och vacker dag. Gun-Britt gick till Actic och jag till Indoor Walking med blonda Linda. Jag körde så hårt jag kunde, svetten inte bara lackade, den droppade. Efteråt avnjöd jag bastun, som var igång för att det är baddag. Jag hade ärende till bankfacket med pengar, som jag inte vill ha hemma. Cyklade dit och därefter fortsatte jag mot Pitsundsbron. Hela vägen dit fick jag kämpa mot sjöbrisen. När jag kom till Havsbadsinfarten, visade cykeldatorn 16,68 km. De Norska flaggorna vid infarten smattrade glatt i vinden.
 
Men nu skulle jag få vinden i ryggen, trodde jag. om man skall växla fartvind mot medvind, var det bara på vissa korta avsnitt, som det kändes på plus. När klockan var 14:48, ringde G-B. Hon var orolig att jag inte skulle komma hem i så god tid, att vi skulle vara på Storsöder 65 kl 16:00. Jag lovade att hålla igång, så vi skulle klara det. Det gick ganska bra jag var hemma 15:26. Duschad, rakad och klar för avfärd 15:46. Vi var bjudna till Tore och Clary tillsammans med Valter och Mimmi på nyrökt Regnbåge. Det serverades med kokt potatis, grönsallad och dillsås. Det var mycket gott och samvaron trivsam. Tack Anderssons!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0