Nog har det snöat

Inför gårdagen hade SMHI klassettvarning för vårat område. De lovade 10-15 cm snö. nog kom det någonting däråt. Och det var handskottning som gällde. I dag hade det kommit cirka 5 cm till. Nu är det plusgrader och då smälter snön som ligger på taket över "mellanrummet". när det så blir minus fryser det till is i dalarna på takplåten och när det töar igen, svämmar korrigeringen över och det läcker i skarvarna på den delan av taket som är tillbyggt. I dag har jag handskottat och burit skyffel för skyffel förbi parabolen och kastat öve den stora högen framför mitt kontorsfönster.
  
För att inte riskera att det händer något med fönstret, har jag släpat landgången runt huset och ställt den som . skydd för fönstret.
Det blev ett rejält snöpulsningspass för att dra den runt huset.
 
 Sedan har jag återigen handskottat infarten och krönt snövallen med uppskottad kramsnö.
 
Den här bilden får representera 6 april i min snösmältningsdokumentation. Höjden på snövallen är cirka 1,5 m. Det betyder att man bara ser mössan på de som går förbi på gatan.
 
 
 
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0