Tandlagning och lappuggla

Onsdag 25. Gun-Britt hade fått en tid hos Tandteamet för att kolla en tand, som kändes lie konstig. Det ilade i den ibland. Det visade sig att det var anledning att ta bort en gammal amalgamfyllning och ersätta den med något mera tidsenligt, komposit. Under tiden var jag till banken och lade tillbaka tygväskan med passet och varsitt nytt Försäkringskassekort. På väg därifrån träffade jag Sune Bäckström. Han berättade bland annat att han blivit vittne till hur en Lappuggla tog en råtta, som var under snön.  
Bäckströms bor på Degerbergsvägen det vill säga vid Stor Sandholmsviken i Haraholmsfjärden. Det måste vara ett naturnära boende...
På eftermiddagen blev jag riktigt aktiv. Jag kunde öppna bakdörren och skotta undan så jag kunde ta in landgången som jag satte som skydd för fönstret inför förväntat snöras.

 Jag tog upp sparken och Hematippen på vinden och kvistade granen som stått på gården sedan advent eller så.

 

 Gun-Britt gjorde plättar (pannkakor) till middag. Vi åkte till Björklundahallen för 18:00 var jag med på Cirkelträning med Linda och G-B gick in på Actic. Vi hann hem och såg "Vem vet mest" och Rapport. Sedan gick jag ut med tigersågen och kapade granstammen i hantebara bitar. Allt stuvade jag ner i gröna tunnan och drog ut den till vägen.

  Sedan blev det kväll.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0